Wagenparkverzekeringen

Voor bedrijven met een uitgebreid wagenpark is Scharenborg bedrijfsverzekeraars dè betrouwbare partner op gebied van verzekeringen. Door onze jarenlange ervaring met een grote portefeuille aan wagenparkverzekeringen beschikken de adviseurs van Scharenborg over uitgebreide kennis over het begeleiden van wagenparken. Zij zijn het aanspreekpunt voor bedrijven met een wagenpark en begeleiden en verwerken de wagenparkpolissen van een groot aantal relaties. De uitstekende relatie die Scharenborg met de verzekeraars heeft opgebouwd zorgt ervoor dat wij ook voor moeilijk te verzekeren wagenparken, zoals taxibedrijven, vaak toch tot een verzekeringsoplossing kunnen komen.

Wagenpark als specialisme

Het verzekeren en beheren van wagenparken heeft Scharenborg bedrijfsverzekeraars ontwikkeld tot een belangrijk specialisme. Wij hebben uitgebreide ervaring met wagenparken van klein tot groot, dit kan variëren van 8 à 10 voertuigen tot enkele honderden. Welke vorm van vervoer het ook betreft, Scharenborg staat voor u klaar.

Scharenborg werkt samen met alle vooraanstaande verzekeraars van wagenparken, waardoor alle mogelijke opties bekeken kunnen worden. Scharenborg bedrijfsverzekeraars werkt niet met standaard tarieven, maar berekent premies voor wagenparken op basis van de schadecijfers die door het wagenpark zijn gerealiseerd. Hierdoor wordt gezocht naar de meest gunstige premies- en/of condities die er mogelijk zijn.

Voordelen van een wagenparkverzekering via Scharenborg

Enkele specifieke voordelen voor wagenparken zijn:

  • Eén wagenparkpolis en maar één overzicht bij prolongatie, waardoor er een compleet overzicht in één oogopslag wordt geboden van alle prolongaties en tussentijdse mutaties.
  • Termijnbetaling per maand of kwartaal zonder premietoeslag
  • Keuze uit vaste premie of met bonus/malus-systeem
  • Op verzoek kan bekeken worden of zowel exclusief BTW als exclusief BPM kan worden verzekerd
  • Verzekeren op basis van “Jaar-eigen-risico-regeling” behoort tot de mogelijkheden
  • Wagenpark kan eigen schadehersteller kiezen
  • Hulpverlening bij pech kan worden meeverzekerd

Om de dienstverlening voor wagenparken nog verder te optimaliseren biedt Scharenborg bedrijfsverzekeraars zijn relaties een specifiek wagenpark extranet. Wagenparkbeheerders worden daardoor in de gelegenheid gesteld om nog efficiënter hun wagenparken te beheren en monitoren. Mutaties kunnen zelf worden doorgevoerd, groene kaarten kunnen zelf worden uitgeprint, schades kunnen zelf worden ingevoerd en de voortgang daarvan kan worden gevolgd via een eigen dashboard. De onderneming houdt zo zelf de regie.

Preventie als schadebeperkende maatregel

Bij wagenparken is het belangrijk om het schadeverloop goed te volgen. Uit het schadeverloop zijn door de jaren heen diverse lessen getrokken die het mogelijk maken om vol in te zetten op preventie. Deze preventiemaatregelen in de vorm van ons eigen Scharenborg wagenparkpreventieconcept wordt actief ingezet bij onze wagenparkrelaties. Alles om de schade te beperken en zo voor al onze wagenparkrelaties betere voorwaarden te kunnen blijven bieden.

Hoe werkt dat?

Scharenborg werkt voor haar preventieconcept samen met een drietal externe partijen. De combinatie van deze drie diensten heeft ervoor gezorgd dat wij de schadelast binnen onze totale wagenparkportefeuille lager dan het landelijk gemiddelde weten te houden. We zijn gewend dat een verzekeraar op basis van de schadegeschiedenis een offerte maakt, terwijl wij juist trachten te gaan voorspellen wat het schadeverloop gaat worden. Het belangrijkste is het doorlopend betrokken blijven bij een bedrijf en daar een “op maat” coaching traject uit te voeren. Daarnaast maken we inzichtelijk wat de kosten zijn en de mogelijke besparing die gerealiseerd kan worden.

Hello Mobility

Hello Mobility biedt de mogelijkheid om op basis van data uit de voertuigen het rijgedrag vast te leggen in een klantvriendelijk online dashboard. Dit dashboard geeft inzicht in de kosten en besparingen op wagenparkniveau. Daarnaast geeft het inzicht in de prestaties van de chauffeurs. De chauffeurs zelf krijgen een app om na werktijd te kijken hoe ze presteren in vergelijking met (geanonimiseerde) collega’s. Het gaat erom om iedere chauffeur te stimuleren om hun eigen rijgedrag te gaan verbeteren. Niet door openbaar te maken wie wat presteert maar door individuele beloning en verbetertrajecten. Iemand die begint met een gemiddeld cijfer 5 zal uiteindelijk vaak niet de beste worden, maar als je deze persoon naar een 7 kunt tillen geeft dat ook al een aanzienlijke verbetering in het resultaat. Een chauffeur die een 8 scoort zou je bijvoorbeeld naar een 9 kunnen krijgen. Gezamenlijk verbeteren de chauffeurs zo de score van het bedrijf en wordt minder schade gereden. Het motto is: verbetering belonen. Vaak wordt bij bedrijven gekeken naar wat niet goed gaat. Wij proberen met de samenwerking met Hello Mobility juist van het goede uit te gaan.

Hello Mobility is onafhankelijke dienstverlening, die los staat van verzekeringscontracten. Het maakt daarom niet uit via welke maatschappij het bedrijf is verzekerd. Het betreft een betaalde dienstverlening die voor iedereen gelijk is. De kosten die bedrijven hieraan kwijt zijn, worden normaal gesproken altijd ruimschoots terugverdiend. Iemand die de vooraf bepaalde doelstellingen niet haalt of niet tevreden is, kan ermee stoppen en de ingelegde gelden terug krijgen. De drempel ligt dus erg laag.

Dashboard voor onderhoud en techniek

Naast Hello Mobility werkt Scharenborg ook samen met een partij die een dashboard heeft ontwikkeld vanuit ervaringen binnen hun eigen leasebedrijf. Dit dashboard geeft op detailniveau inzicht in onderhoud en techniek van de auto en wijst tijdig op het onderhouden van de auto’s in het wagenpark. Bij goed onderhouden auto’s is het risico op schade lager en dit dashboard helpt de beheerder van het wagenpark met het tijdig inplannen van onderhoud.

Begeleiding in vitaliteit

Het klinkt misschien vreemd, maar het is bewezen dat vitaliteit en rijgedrag met elkaar te maken hebben. Iemand die niet vitaal is zal over het algemeen ook minder presteren als chauffeur in het verkeer. Als onderdeel van ons preventieconcept hebben wij daarom ook een partij aangesloten die bedrijven begeleidt in het in kaart brengen van vitaliteit in het bedrijf en hier handige verbeterpunten aanreikt om de vitaliteit binnen het bedrijf te stimuleren.

Bewezen resultaten

Bovengenoemde werkwijze hebben wij bij enkele bedrijven geïntroduceerd en we zien daarbij nu reeds erg mooie resultaten ontstaan. Na het eerste jaar wordt vaak het coaching traject wat minder frequent uitgevoerd. De klant heeft dan dermate veel coaching gekregen, dat er veel zaken door de ondernemer zelf kunnen worden voortgezet. In onderling overleg wordt dan bekeken welke dienstverlening passend is en hoe vaak daadwerkelijk nog een bezoek door onze partners gebracht dient te worden.

Interesse in de wagenparkverzekeringen van Scharenborg?

De specifieke wijze waarop Scharenborg omgaat met wagenparkverzekeringen zorgt voor de opbouw van een jarenlange relatie met klanten. Klanten die verzekerd zijn via Scharenborg blijven bijna altijd jarenlang tot onze vaste klantenkring behoren. Heeft u ook een wagenpark en wilt u de mogelijkheden voor uw bedrijf laten onderzoeken door Scharenborg bedrijfsverzekeraars? Neem dan vandaag nog contact op met een van onze adviseurs.